Barça 124 Juny - Agost del 2025 | Page 47

fonamentat en un ambiciós pla d’ expansió comercial amb l’ obertura de 12 noves botigues a nivell estatal des de la 2021 / 22. Aquest impuls ha portat la facturació de BLM fins als 131 milions d’ euros a la temporada 2023 / 24, una xifra molt superior als 89 milions de la 2018 / 19.
Tot això, malgrat la provisionalitat de jugar a l’ Estadi Olímpic Lluís Companys. De fet, la temporada 2024 / 25 es preveu com la de rècord històric d’ ingressos recurrents, gràcies al fort increment dels ingressos comercials(+ 92 M €) i la signatura del nou contracte amb Nike.
DESPESES: RIGOR, CONTENCIÓ I SOSTENIBILITAT
Paral·lelament a l’ esforç d’ ingressos, el Club ha adoptat una política clara de reducció de costos estructurals i de sostenibilitat de la despesa.
La massa salarial esportiva s’ ha reduït de manera significativa: la previsió per al curs 2024 / 25 és de 90 milions d’ euros menys respecte a la 2020 / 21, una reducció que s’ ha fet sense afectar el potencial competitiu de la plantilla. Això ha estat clau per recuperar el compliment del Fair Play financer i dotar el Club d’ una estructura salarial més sostenible i equilibrada.
Pel que fa a les despeses operatives, el trasllat temporal a Montjuïc ha obligat a adaptar estructures i processos, però el Club ha aconseguit mantenir-les sota control, amb un increment acumulat del 12,9 % entre el 2021 i el 2024, una xifra notablement inferior a la inflació general del període( 18,9 %).
Aquest conjunt de mesures ha permès al Club iniciar una trajectòria de sanejament financer, amb una reducció progressiva del deute net, que ha baixat un 12 % entre el juny del 2021 i el juny del 2024.
B A R Ç A N 1 2 4