INSTITUCIONAL
SOLIDESA ECONÒMICA: ESTABILITAT PER CONTINUAR AVANÇANT
EL CLUB CONSOLIDA LA SEVA ESTRUCTURA FINANCERA I DEMOSTRA QUE ÉS POSSIBLE CRÉIXER AMB AMBICIÓ I RESPONSABILITAT
FC BARCELONA FONT: © FC BARCELONA
B A R Ç A N 1 2 4
Quan el mandat actual va iniciar el seu camí el 2021, el Club es trobava en una situació de màxima complexitat financera. Els efectes de la pandèmia de la covid-19 havien impactat amb força en els comptes de l’ entitat, i havien provocat una reducció dràstica dels ingressos recurrents a les temporades 2020 / 21 i 2021 / 22, i accentuant un desequilibri estructural: els ingressos ordinaris del Club no eren suficients per cobrir les seves despeses operatives.
Amb un model econòmic que havia deixat de ser sostenible, la nova Junta Directiva va activar un pla de viabilitat enfocat a recuperar la rendibilitat operativa, l’ equilibri financer i la capacitat competitiva. Aquest pla s’ ha desplegat amb rigor i ambiciosament, donant ja resultats tangibles en diferents àmbits.
INGRESSOS: RECUPERACIÓ I CREIXEMENT HISTÒRIC
El primer objectiu va ser la recuperació dels ingressos ordinaris fins a nivells prepandèmics. Aquesta fita s’ ha assolit en un temps rècord: a la temporada 2022 / 23 ja es va superar el 95 % dels ingressos recurrents de la 2018 / 19, i es va batre el rècord històric d’ ingressos per ticketing, amb 229 milions d’ euros generats des de l’ Estadi.
Aquesta tendència s’ ha mantingut gràcies a un esforç significatiu en l’ àmbit comercial, iniciat amb la signatura de l’ acord estratègic amb Spotify, que esdevenia el main partner del Club, adquirint també els naming rights de l’ Estadi, i consolidat amb un rècord històric de patrocinis a la temporada 2023 / 24.
Així mateix, Barça Licensing & Merchandising( BLM) ha registrat un creixement exponencial,