Barça 124 Juny - Agost del 2025 | Page 48

INSTITUCIONAL

EL FC BARCELONA CONSOLIDA EL SEU MODEL DE PROPIETAT I FA UN PAS DECISIU CAP AL FUTUR AMB L’ IMPULS DE L’ ESPAI BARÇA

B A R Ç A N 1 2 4

SOLIDESA DEL MODEL: MÉS VALOR, MÉS BARÇA

FC BARCELONA FONT: © FC BARCELONA

La solidesa del model del FC Barcelona no només es mesura en termes econòmics o esportius, sinó també en la capacitat de preservar la seva essència institucional: un Club propietat dels seus socis i sòcies, independent, arrelat a la ciutat, al país, i fidel als seus valors fundacionals.

Quan l’ actual Junta Directiva va iniciar el seu mandat el 2021, es trobava sobre la taula un debat social intens: era possible competir al màxim nivell amb el model de propietat actual? El context economicofinancer era extre- madament complex i la pressió sobre el model era alta. Davant d’ aquesta situació, la resposta va ser clara: calia demostrar, amb fets, que un club propietat dels seus socis podia ser viable, competitiu i, sobretot, ambiciós.
VALOR DE CLUB: UN INDICADOR CLAU
Una de les primeres decisions estratègiques del mandat va ser considerar la valoració del Club com a indicador clau d’ èxit del pla estratègic, ja que reflecteix no només la salut econòmica actual, sinó també l’ expectativa futura de creació de valor, fonament d’ un model lliure i autònom.
Des d’ aleshores, la valoració del Club ha crescut significativament, com a resultat d’ una combinació de factors estructurals:
• L’ enfortiment de la marca Barça a nivell global.
• L’ aposta per La Masia com a font principal de talent esportiu.
• La recuperació i el creixement dels ingressos recurrents.
• La racionalització de les inversions en fitxatges.
• La moderació dels salaris esportius i el control de les despeses operatives.