Barça 124 Juny - Agost del 2025 | Page 54

IDENTITY

EL NOU MEMBRE DE LA FAMÍLIA BLAUGRANA JA FORMA PART DE L’ ACTIVITAT DIÀRIA DEL CLUB, PARTICIPANT EN DIFERENTS MOMENTS DESTACATS DE LES DIFERENTS ÀREES

FC BARCELONA FOTOS © FC BARCELONA / GERMÁN PARGA

CAT, FITXATGE ESTRELLA

B A R Ç A N 1 2 4

C

AT va fer el seu debut durant el 125è aniversari del FC Barcelona i, des de llavors, s’ ha integrat plenament en la vida diària del Club, amb una gran presència institucional, social i digital. La mascota del Barça, presentada el mes de novembre passat a la gala celebrada al Gran Teatre del Liceu, s’ ha consolidat com un element estratègic dins de l’ univers blaugrana. Amb una imatge inspirada en l’ escut del Barça i un nom que homenatja les arrels catalanes, CAT representa l’ esperit jove, inclusiu i internacional de l’ entitat.
El projecte de creació de CAT va ser liderat per l’ àrea d’ Identity del FC Barcelona, amb la col·laboració dels reconeguts Grangel Studio, responsables del disseny de personatges icònics per a DreamWorks, Sony o Universal Pictures, com ara Madagascar, Kung Fu Panda o La Núvia Cadàver, que han estat guardonats amb un Oscar de Hollywood per Pinocchio i un Annie per Spirit.“ Hem treballat en pel·lícules que han tingut molta anomenada, però treballar pel Barça era molta responsabilitat. Li vam posar tot i més perquè no fallés”, assegura Carles Grangel.“ Havia de ser una mascota transversal, que agradés a tothom. Alhora, volíem que fos un personatge un xic entremaliat. Per això vam triar un gat”, comenta Jordi Grangel.
La mascota del Barça és, clarament, un cas d’ èxit. A més, representa els valors del Club: va ser creada a partir d’ un dels símbols més identitaris de la història del Barça, com és el seu escut, va néixer fent honor a les seves arrels catalanes, a partir del seu nom, i representa, amb el mateix orgull que el Club, la ciutat de Barcelona. Ja sigui a través de les seves aparicions, amb el seu contingut a les plataformes digitals del FC Barcelona, o bé als seus perfils a Instagram(@ catculer) i TikTok(@ cat _ culer), CAT transmet tot allò que fa del Barça Més que un Club.
L’ exitosa acollida de CAT i l’ aposta que el Barça fa per aquest nou actiu de marca li ha permès connectar amb noves audiències i, alhora, enamorar tots i totes les culers. És per això que el Club va llançar, el mes d’ abril passat, l’ exclusiva col·lecció càpsula‘ CAT’, pensada per a infants