Barça 124 Juny - Agost del 2025 | Page 52

( Champions League i Copa del Rei), la mitjana per partit s’ ha situat en 2,8 milions d’ euros, un 22 % més de creixement directe sobre els 2,0 milions del curs passat.
Pel que fa a l’ afluència, la temporada s’ ha tancat amb una mitjana de 45.962 espectadors per partit, més del 14 % respecte a l’ any anterior, i amb només un partit per sota dels 40.000 assistents( el Barça-Leganés). En comparació, el curs 2023 / 24 va registrar 12 partits amb menys de 40.000 persones.
UN MODEL SÒLID I DINÀMIC
El Club ha desplegat una estratègia de venda basada en preus dinàmics( Dynamic Pricing), que ha permès augmentar el preu mitjà un 39 % sense afectar negativament l’ assistència. De fet, l’ èxit de venda s’ ha situat en un 88 %, un 13 % més respecte al curs anterior.
L’ estratègia ha incorporat també iniciatives com ara:
• Basic Plus: + 133 % de facturació vs. temporada anterior( 3,6 M €)
• Prevenda exclusiva de producte premium
• Segmentació de públics i experiències
• Campanyes específiques per a mercats internacionals amb jugadors com a reclam
• Gestió de zones i preus per optimitzar l’ ús de l’ aforament disponible
Aquest conjunt d’ accions ha permès una optimització eficaç de la capacitat, sense renunciar a una forta presència de socis i sòcies: el 56 % de l’ assistència total ha estat protagonitzada per abonats, socis o acompanyants.

ADEQUACIÓ I MILLORES EN LA INSTAL · LACIÓ

B A R Ç A N 1 2 4
El FC Barcelona, en el marc de la cessió d’ ús de l’ Estadi Olímpic Lluís Companys que va acordar amb l’ Ajuntament de Barcelona a través de l’ empresa Barcelona de Serveis Municipals( B: SM), gestora de la instal·lació, va dur a terme una sèrie d’ obres a la instal·lació per adequar-la a les necessitats del Club i als requisits de la Lliga i de les competicions internacionals en què participa. En aquest sentit, es van realitzar treballs al terreny de joc-canviant el sistema de drenatge, de reg i de tractament de l’ aigua- i es va adaptar a les dimensions necessàries establertes pel Club. També es van condicionar els vestidors, les grades de premsa i les zones d’ hospitality, la llotja presidencial, així com la instal·lació de sistemes de competició i la retransmissió televisiva, i les xarxes de telecomunicacions.
Pel que fa als accessos, es van col·locar els torns a les portes i es van reposar totes les cadires de les grades en les vies d’ evacuació marcades en els concerts. De la mateixa manera, el FC Barcelona i l’ Ajuntament van treballar un pla de mobilitat per facilitar l’ accés a Montjuïc, garantir la seguretat i minimitzar l’ impacte a la muntanya.
En total, les obres d’ adequació a l’ Estadi Olímpic Lluís Companys i la creació del pla de mobilitat per a aquesta estada temporal a Montjuïc han suposat per al FC Barcelona una inversió de 24 M €, dels quals 20 M € corresponen a les obres que s’ han dut a terme a la instal·lació, i 4 M € al pla que reforça el transport públic i la mobilitat sostenible.
Pel que fa als costos associats a les empreses i serveis relacionats amb l’ Ajuntament de Barcelona per l’ estada del FC Barcelona a Montjuïc de la temporada 23 / 24 i la 24 / 25, aquests van ser de 16,9 M €.* * Cost estimat pendent de tancament d’ any fiscal.