Barça 116 Juny - Agost del 2023 | Page 83

És el primer club esportiu del món que supera els 15 milions de subscripcions a YouTube . L ’ aposta creativa per un contingut d ’ entreteniment nadiu i enfocat a l ’ audiència del canal referma el Barça en aquesta posició de lideratge
LIDERATGE

El Barça supera els 15 milions a YouTube

És el primer club esportiu del món que supera els 15 milions de subscripcions a YouTube . L ’ aposta creativa per un contingut d ’ entreteniment nadiu i enfocat a l ’ audiència del canal referma el Barça en aquesta posició de lideratge

EL TikTok DEL FEMENÍ , TOP-3 MUNDIAL

El canal de TikTok que va obrir l ’ equip Femení del FC Barcelona el passat 28 de març ha tingut una acceptació molt gran per al públic d ’ arreu del món . Segons les dades recollides el mes d ’ abril , el Barça és el segon club femení del món en seguidors , amb més de 557.000 , només per darrere del Manchester United , que es troba sobre els 717.000 tot i ser fundat el febrer de 2022 i per davant del Tigres mexicà , amb compte des del gener de 2020 , que completa el podi amb 264.000 seguidors . Quant a les interaccions totals les jugadores del Barça també són segones al món , amb 4,3 milions , per sota de les 7,96 milions de les angleses i les 2,95 de les mexicanes .

FC BARCELONA IMATGES : © FC BARCELONA En la seva recerca constant per ser un referent en la creació de continguts digitals el FC Barcelona ha assolit una nova fita , ja que s ’ ha convertit en el primer club esportiu del món que supera la frontera dels 15 milions de subscripcions a YouTube . El lideratge del Barça en la principal plataforma de vídeo a la xarxa s ’ ha consolidat gràcies a un creixement imparable en els darrers anys , tant pel que fa al nombre de seguidors i seguidores com a les visualitzacions de vídeos . En l ’ àmbit esportiu , només l ’ NBA ( 20,2 milions ) i la FIFA ( 19,2 milions ) tenen més fans que el nostre club a YouTube .

El Barça va tancar la temporada 2021 / 22 amb un total de 13,5 milions de subscripcions ( 1,6 milions més que la temporada 2020 / 21 ). I el 24 d ’ abril passat es va enfilar per sobre dels 15 milions , una xifra que el referma com la referència indiscutible de YouTube en l ’ àmbit dels clubs esportius en tot el món . Un 76 % de l ’ audiència del Barça al seu canal de YouTube té entre 13 i 34 anys , fet que confirma l ’ aposta blaugrana per un contingut d ’ entreteniment nadiu i enfocat a aquest perfil de públic jove , amb un llenguatge visual propi . El canal blaugrana va més enllà del contingut purament informatiu i opta per vídeos creatius , d ’ entreteniment , amb molta personalitat , amb l ’ objectiu d ’ atraure l ’ anomenada generació Z , que està molt familiaritzada amb el consum digital .
L ’ avantatge respecte a la resta de clubs esportius competidors és considerable , ja que el segon classificat , el Reial Madrid , és a punt d ’ arribar als 9,9 milions de subscripcions . El Liverpool completa el podi amb 8,2 M . Els països on el club blaugrana compta amb més seguidors i seguidores són l ’ estat espanyol , els Estats Units , Indonèsia , l ’ Índia i Mèxic . n