• Construir el nou Spotify Camp Nou, una infraestructura essencial per garantir la competitivitat del futur.
Tres anys després, aquests pilars s’ han consolidat i permeten al Barça mirar endavant amb confiança i ambició. L’ estratègia ha donat fruits i ha posat les bases per a una etapa de creixement i estabilitat. Aquests són els tres àmbits en què s’ ha demostrat aquest progrés:
SOLIDESA ESPORTIVA
La confiança en el talent de La Masia i una aposta decidida per rejovenir i renovar la plantilla han permès construir un equip amb present i futur. Els fonaments del projecte esportiu s’ han reforçat amb renovacions de llarga durada i una estructura esportiva cohesionada. Avui, el Barça competeix per tots els títols amb un grup unit, compromès i amb projecció. Aquest model ha tingut un impacte clar en el valor del primer equip masculí de futbol: el valor de mercat de la plantilla ha crescut un + 24 % respecte a la temporada 2020 / 21, fins a situar-se actualment en 1.010 milions d’ euros, segons dades de mercat. Això s’ ha aconseguit amb una política d’ inversió sostenible: entre les temporades 2021 / 22 i 2024 / 25, la inversió neta en fitxatges ha estat de 43 milions d’ euros, molt lluny dels 245 milions invertits entre 2017 / 18 i 2020 / 21, període en què la plantilla tenia un valor de mercat inferior( 814 milions d’ euros).
SOLIDESA ECONÒMICA
La reestructuració salarial ha suposat una reducció del 15 % en la massa salarial esportiva del primer equip masculí de futbol, fet que ha estat clau per recuperar el compliment del Fair Play financer. Aquest esforç ha estat reconegut per organismes com LaLiga i ha permès al Club tancar l’ exercici 2023 / 24 amb un resultat ordinari positiu, fet que no es produïa des de feia 6 anys.
Tot plegat s’ ha aconseguit malgrat el trasllat temporal a l’ Estadi Olímpic Lluís Companys, que ha representat una pèrdua estimada de 100 milions d’ euros d’ ingressos respecte al que hauria generat el Club jugant a l’ Spotify Camp Nou. Malgrat aquest hàndicap, el Barça ha aconseguit mantenir una gestió financera rigorosa, reduint el deute net en un 12 % entre el juny del 2021 i juny del 2024.
SOLIDESA DE MODEL
El Barça ha mantingut i reforçat el seu model de propietat, demostrant que és possible ser competitiu sense renunciar als valors fundacionals del Club. L’ ambició ha anat de la mà del rigor, i això ha permès tirar endavant el projecte de construcció del nou Spotify Camp Nou, una peça clau per recuperar capacitat d’ ingressos a través de la creació també de nous actius, millorar l’ experiència dels socis i sòcies, aficionats i aficionades, i tornar a liderar l’ escena futbolística global també des del punt de vista de les infraestructures. Els reptes continuen sent importants, però el rumb és clar. El FC Barcelona ha deixat enrere una etapa d’ incerteses per encarar el futur amb ambició, responsabilitat i confiança en les pròpies capacitats. Gràcies a una estratègia sòlida i compartida, el Club ha posat els fonaments d’ un projecte que no només aspira a recuperar la grandesa del passat, sinó a construir un futur encara més prometedor per al barcelonisme.