LA GRADA D’ ANIMACIÓ ESTAVA MOLT TANCADA. HEM DE DEMOCRATITZAR-LA I ESCOLTAR ELS MÉS JOVES”
ELENA FORT
ALBERT FIBLA FOTOS © FC BARCELONA VÍCTOR SALGADO / JOAN VIDAL
El 25 de febrer, la Junta Directiva del FC Barcelona va anunciar un nou projecte d’ espai d’ animació per a l’ Spotify Camp Nou que passarà per un procés participatiu. Unes setmanes després, la vicepresidenta institucional, Elena Fort, en va donar detalls en declaracions a Barça One. Per damunt de tot, va destacar que el model d’ animació en el nou estadi s’ ha de renovar, adaptant-se a les noves normatives, i s’ ha d’ obrir als socis i sòcies més joves.“ El nou Spotify Camp Nou serà quelcom diferent i l’ espai d’ animació també ho ha de ser”. En aquest sentit, segons la vicepresidenta, l’ opinió dels socis i sòcies joves d’ entre 18 i 30 anys és molt important:“ Molts ens han traslladat el seu neguit per no haver pogut accedir a la grada d’ animació. La grada d’ animació estava molt tancada. Hem de democratitzar-la i escoltar els més joves”.
El model de grada d’ animació que hi havia fins aquesta temporada al FC Barcelona va començar a funcionar l’ any 2016, quan la Junta Directiva d’ aquell moment va decidir comptar amb quatre grups d’ aficionats culers.“ Era un model que responia a les necessitats d’ aquell moment, amb les normes que hi havia en aquell moment. Creiem que en la tornada a l’ Spotify Camp Nou aquest model ja no funciona”, va manifestar Elena Fort.“ El que fa deu anys era normal, ara no ho és. Els clubs tenim l ' obligació de vetllar perquè s ' acompleixin les normatives. Al Barça hem de ser un exemple”, va comentar també.
EL PROCÉS PARTICIPATIU
La vicepresidenta institucional va explicar que en el procés participatiu que va anunciar la Junta Directiva hi tindran veu tots els socis i sòcies que vulguin, inclosos, per descomptat, els que han format part de la grada d’ animació els últims anys. També podran opinar els futbolistes, els membres de la directiva, els treballadors i treballadores del Club i tothom qui s’ hi senti implicat.“ Volem una fotografia genèrica del que pensa el barcelonisme que ha de ser l’ animació al nostre Club”, va comentar.“ Serà un procés transparent, que es farà escoltant els socis i sòcies. Després, prendrem decisions mirant d’ incloure la gent que, fins ara, no ha accedit a la grada d’ animació. Des del Club s’ ha de donar un nou impuls, a la grada i a l’ animació en general. Respectant sempre el tarannà de l’ afició blaugrana. Hem d’ escoltar tothom, buscar equilibris i generar el consens més gran possible”.
Durant el mes de març els socis i sòcies han tingut l’ oportunitat d’ inscriure’ s en el procés participatiu previ a la proposta del nou model d’ animació. Un procés que s’ organitza, d’ entrada, en petits grups de treball. Elena Fort va assegurar que l’ abonament dels membres de la grada d’ animació, que hauran de ser socis o sòcies, serà més econòmic i comportarà un seguit d’ obligacions.“ Els grups d’ animació tenen uns beneficis, però també unes responsabilitats. Han de respectar les normes. En les últimes temporades hem tingut una reiterada obertura i resolució d’ expedients per incompliment de la llei anitiviolència en els estadis. I el Barça no podia permetre aquesta situació. Hi havia uns pactes signats i els hem aplicat”, va sentenciar.
B A R Ç A N 1 2 3