Barça 121 Setembre - Novembre del 2024 | Page 23

MAGNÍFIC ENTRE LÍNIES
Té una percepció de l ’ entorn magnífica . Domina les zones del camp i les distàncies de recepció , cosa que el fa ser un jugador amb un excel·lent joc entre línies . Té la paciència i la lectura de l ’ espai suficients per saber recollir la pilota sense la necessitat de baixar a buscar-la , un vici molt comú en els jugadors del seu perfil . Per altra banda , l ’ adaptació als dos perfils ajuda . En el seu debut , a Vallecas , va registrar 40 intervencions en 50 minuts i 24 van ser a l ’ últim terç de camp . És a dir , un 65 % de les seves participacions a la zona decisiva . Un percentatge que acostuma a mantenir en tots els partits i que és notablement millor que el de la mitjana de futbolistes del seu estatus . Moure ’ s bé entre línies és molt important perquè els atacs d ’ un equip siguin millors .
DECIDEIX RÀPIDAMENT I ENCERTA
La seva velocitat per a la presa de decisions és vertiginosa . Una velocitat que no el penalitza en l ’ encert . Prova d ’ això és una mitjana d ’ encert en la passada del 87,9 %. Un valor molt alt tenint en compte que la majoria de les seves accions són en les zones calentes del joc . Hi ha millorat molt amb el pas dels anys per la seva experiència en contextos futbolístics molt variats . El ritme de joc de la Bundesliga l ’ ha habituat a fer que les seves maniobres de control orientat i gir siguin magnífiques i això serveix per guanyar aquests dos metres respecte del seu rival més proper . La seva bona comprensió de les trames ofensives s ’ evidencia quan se ’ l veu triar bé sempre en moltes situacions complexes . En els seus primers partits de blaugrana va registrar una mitjana de 14 passades progressives i 2,1 passades clau . Una excel·lent presa de decisions que es va veure reflectida també en el seu índex d ’ efectivitat en els regats ( 75 %). Una de les virtuts de Dani Olmo és l ’ elecció del recurs necessari en cada context concret del joc .
LECTURA I CONTRIBUCIÓ DEFENSIVA
Sense pilota és un futbolista molt compromès . És responsable , enèrgic i amb uns bons primers metres per pressionar . Hansi Flick està organitzant la pressió col·lectiva perquè els extrems i el mitja punta siguin els primers a saltar a la pressió i les seves característiques són ideals per a això . A més , persegueix el seu parell amb disciplina en situacions de replegament i , sigui quin sigui el seu rol , no negocia esforços per ajudar en tasques defensives : va fer de mitjana 5,62 recuperacions per partit en els primers partits al Barça . Una característica molt valuosa per al que busca Flick .
ESPECIAL EN PARTITS GRANS
Per les posicions que ocupa , o pot ocupar , no és un golejador pur ni tampoc ha registrat grans xifres anotadores , però al Barça sí que ho farà . Perquè és un futbolista amb olfacte i perquè aprofitarà un equip tan generador com és el Barça . De fet , ho va deixar clar de bon començament , anotant dos gols en els seus dos primers partits com a blaugrana . A més , té alguna cosa que no es compra ni s ’ aprèn : el do d ’ aparèixer en els dies més assenyalats . L ’ última Eurocopa , amb la selecció espanyola , va ser una bona prova : Olmo va marcar i va assistir a quarts , davant d ’ Alemanya , va marcar a semifinals , davant França , i va assistir a la final , davant d ’ Anglaterra .
* Dades proporcionades per Opta Sports .
DOMADOR DEL TEMPS
Un altre punt important del joc de Dani Olmo és la seva capacitat per trepitjar l ’ àrea en el moment precís . Té una especial habilitat per detectar el moment d ’ aparèixer com a rematador . Té la paciència necessària per no precipitar-se en les seves arribades i sap accelerar quan la jugada demana una aparició ràpida . Això explica que acabi les jugades amb un o dos contactes . És un arribador molt difícil de controlar per als rivals . A més , ha connectat de manera immediata amb els companys , a la gespa i a fora . Sobretot amb els de més talent ofensiu . En gran part perquè , com que és camaleònic , interpreta el seu futbol i endevina les seves intencions .
POSSIBLE
IDEAL
IDEAL
POSSIBLE