Barça 118 Desembre - Febrer del 2023 | Page 59

MARC PARRAMON FOTOS © FC BARCELONA / GERMÁN PARGA , VÍCTOR SALGADO

Ha estat una de les campanyes de visibilitat més potents que es recorden en l ’ univers blaugrana . El FC Barcelona i Spotify van acordar incloure el logotip de la llengua i els llavis dels Rolling Stones ( Mick Jagger , Keith Richards i Ronnie Wood ) a la samarreta del primer equip durant el darrer Clàssic i en el primer partit de Lliga de l ’ equip femení al novembre . Una acció que , des del minut u , va estar cridada a ser memorable .

Els Stones van ser escollits en aquest moment per aparèixer a l ’ equipació del Barça perquè el 20 d ’ octubre van treure a la llum el seu nou disc , Hackney Diamonds , el primer amb cançons noves d ’ estudi des del 2005 . Un retorn esperat i triomfal , divuit anys després del seu darrer treball .
A més de la icònica imatge dels tres membres de la banda amb la samarreta a les mans , el llançament de la campanya va anar acompanyada d ’ un vídeo en què els jugadors del primer equip rebien aquesta notícia d ’ impacte per mitjà d ’ un diari que queia sobre Pedri en el camp d ’ entrenament , davant de les mirades de sorpresa de Lewandowski , Raphinha i Lamine Yamal . Un diari que , com es veu al vídeo , es repartia per tot el món i arribava fins i tot a casa dels components de la banda , que llegien encuriosits la notícia mentre sonava la cançó Start me up .
VIRALITZACIÓ INSTANTÀNIA GLOBAL
La primícia va viralitzar-se immediatament per les xarxes socials i mitjans de tots els racons del planeta se ’ n van fer ressò , confirmant que es tractava d ’ una de les accions de marca més potents que es recorden en l ’ univers blaugrana . Igual furor van provocar les peces de roba amb la llengua dels Stones que es van posar a la venda , tant les samarretes de partit com la línia de marxandatge paral·lel amb dessuadores , bombers , bufandes , gorros , etc . De fet , l ’ edició exclusiva de 22 unitats de la samarreta de partit signada pels jugadors i les jugadores es va esgotar ràpidament .
“ Som uns grandíssims fans del futbol i estem agraïts que Spotify hagi portat el nostre logo de la llengua i els llavis a la samarreta del FC Barcelona per celebrar la sortida del nou disc dels Stones , Hackney Diamonds ”, van recordar els membres de la banda amb motiu d ’ aquesta acció que també va provocar un altre moment memorable el dia del Clàssic amb el desplegament d ’ un mosaic a l ’ Estadi Olímpic que contenia una gran lona amb l ’ emblema de la banda britànica . Un partit que va comptar també amb dos aficionats de luxe a la Llotja , Mike Jagger i Ronnie Wood .
Com ja va succeir anteriorment amb artistes com DRAKE i ROSALIA , aquesta nova substitució del logotip de Spotify ha demostrat que l ’ associació entre la plataforma d ’ àudio en streaming més popular del món i el Barça va més enllà de les mateixes marques i , a més de moments d ’ impacte com aquests , ofereix , com no s ’ havia vist mai abans , una plataforma sòlida i privilegiada als artistes musicals per difondre el seu treball .
B A R Ç A N 1 1 8