Barça 116 Juny - Agost del 2023 | Page 41

COM ES PODRÀ ARRIBAR A L ’ ESTADI OLÍMPIC *
Autocars ( Pàrquings per a penyes i afició contrària )
Cotxe ( Pàrquings per a compromisos Club , operativa i PMR ) + Taxi
Motos ( Aparcaments habilitats específics )
Vehicles de Mobilitat Personal ( VMP : bicicletes i patinets )
A peu + Escales mecàniques
TRANSPORT PÚBLIC Llançadores ( 2 parades : carrer del Foc i a prop de la plaça Espanya )
Funicular ( L2 i L3 )
* Des de plaça Espanya

Aposta pel transport públic de Seient Lliure , i tampoc hi haurà entrades i passaports infantils , ni passis per a penyes . Els diners acumulats pel Seient Lliure corresponent a la temporada 2022 / 23 , es descomptaran de l ' abonament de la temporada 2024 / 25 , quan es torni a l ' Spotify Camp Nou . n

Per les característiques i la mobilitat de la zona , l ’ accés a l ’ Estadi de Montjuïc , on el FC Barcelona jugarà els seus partits mentre duren les obres a l ’ Spotify Camp Nou , comportarà l ’ ús del transport públic per a la gran majoria dels assistents . El Club vol oferir les màximes alternatives , tenint en compte la veu dels socis i sòcies amb abonament . En aquest sentit , el punt de partida és , precisament , l ’ enquesta que es va fer entre els abonats i abonades per saber de quina manera pensaven desplaçar-se a l ’ Estadi Olímpic Lluís Companys .

La consulta determina que un 24,6 % van manifestar la seva preferència per accedir a la muntanya de Montjuïc amb cotxe . Tot i ser aquesta l ’ opció més votada , si s ’ agrupen les diferents alternatives de transport públic superen el seu percentatge . En tot cas , abans d ’ accedir a l ’ Estadi Lluís Companys , un cop s ’ arribi a la muntanya de Montjuïc , els cotxes hauran de quedar aparcats en les zones habilitades , com a la Fira , on hi haurà al voltant de 2.000 places d ’ aparcament .
Per altra banda , el Club posarà a la disposició dels assistents autobusos llançadores gratuïts per facilitar el trajecte fins a l ’ Estadi . Aquests autobusos es dividiran en combois de tres llançadores cada quatre minuts , i això permetrà fer un circuit continu que maximitzarà els desplaçaments . Aquest també serà el sistema utilitzat per facilitar la sortida de l ’ Estadi .
Qui vulgui accedir a peu al Lluís Companys ho podrà fer amb el funicular o amb les escales mecàniques , que es faran reversibles perquè abans del partit siguin només de pujada i , després del partit , de baixada . Aquest sistema , a més de ser el més ecològic , és el que té més capacitat de tots .
El FC Barcelona recomana , en tot cas , sortir amb molt temps d ’ antelació i utilitzar el transport públic . La proposta del Club és fer gaudir l ’ afició més enllà dels 90 minuts del partit , per això hi haurà una Fan Zone cada dia de partit .
La inversió econòmica del pla de mobilitat per al trasllat a l ’ Estadi Olímpic Lluís Companys és d ’ un total de 5.899.100 €, dels quals el Club n ’ aporta més del 50 %, fins a 3.321.100 €. Entre aquests , 1.454.000 € van destinats al manteniment dels serveis i la resta , fins a 1.867.100 €, són en concepte de la mateixa inversió que es fa des de l ’ entitat i que suposa una aportació del Club a la ciutat .